Villkor och föreskrifter


Ångerrätt

Konsumenten (detta gäller ej företag) har enligt Distans- och hemförsäljningslagen rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från och med mottagandet av varan. Varan ska retuneras i oskadat skick, i orginaalförpackning - för att du som konsument ska kunna nyttja din ångerrätt. Det är ditt ansvar som konsument att varan kommer fram till oss i det skick som konsumenten fick. Konsumenten står för den faktiska returkostnaden vid nyttjandet av ångerrätten. Varan får ej retuneras till oss mot postförskott, samt att godset ska vara oss tillhanda inom 14 dagar från att ångerrätten överrenskommits. Ångerblankett tillhandahålls av Konsumentverket vid behov.

Retur & Reklamation

Vid retur sker återbetalningen så fort varan kontrollerats av oss, detta kan ta upp till 15 dagar. Vid fall där vi expiderat fel vara står vi självfallet för returkostnaderna. För oss är det viktigt att du som kund känner dig fullt nöjd! Öppet köp gäller inte då varorna säljes i befintligt skick med noga beskrivning av eventuella defekter. Meddela även innan du retunerar en defekt för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt.

Vid reklamation

Vi ber dig att meddela eventuella fel och defekter som således inte uppstått vid leverans av ombud eller defekter som inte framkommit ur produktbeskrivningen till craivings@gmail.com. Ange namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om möjligt får du gärna bifoga en bild på felet. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varans defekt är beskriven i produktinformationen, då alla produkter säljes i delvis begagnat skick. Samt att neka en reklamation om det skadorna uppstått pga leverans från post-ombud. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se

Ansvar och ansvars begränsningar

Vi tar inget ansvar för skador av gods som uppstått av post-ombud. Vi tar heller inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vid omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure) accepterar vi inget ansvar för förseningar/fel till följd av dessa omständningar. Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskan eller utebliven leverans av leverantör.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång